🦄 Ledwoletter 70 ✍️ Narzędziówka, ekskluzywne premiery i garść statystyk

Owsianka marketingowej wiedzy!

Cześć! Mam nadzieje, że cieszysz się, że ponownie goszczę w Twoich komputerowych pieleszach. #ledwoletterem. I mam dla Ciebie dłuższy niż zawsze wstęp. Możesz go przeskoczyć, możesz wytrwać, ale ostrzegam: to garść przemyśleń joginki. 😃

Ostatnie tygodnie spędziłam na prawdziwym work-life balance. Praca, tydzień z jogą, praca, weekend z jogą (do tego bez zasięgu). Takie wyjazdy uczą siebie na nowo. Uczą o sobie, o innych. O ocenianiu i byciu ocenianą. O przyglądaniu się sobie i światu od środka i na zewnątrz. O byciu obserwatorem. O tym, że nic nie trwa wiecznie, ale wszystko zamyka się w "tu i teraz".

O tym, że moja ocena innych, to odbicie własnych słabości. O tym, że ocenianie mnie przez innych, to lustro, w którym nie muszę się przeglądać. O tym, że wydobywanie dźwięków, emocje, ziewanie są ok. 😃 I o tym, że ciało to niesamowity instrument, który pozwala cały czas podejmować nowe próby. I pokonywać siebie. Nie na siłę. Z przyjemnością.

O tym, że fizyczność, natura, ludzie są ważniejsi (dla mnie), niż digitalowe relacje. I że w świecie technologi, AI, ciągłego pędu uziemianie i oddech to to, czego najbardziej potrzebuję. Rozmowy, uśmiech i dotyk drugiego człowieka. I że mam piękną pracę, ludzi wokół siebie i życie. Tu i teraz.

I że da się żyć bez zasięgu i internetu. Ale całkowity detoks według mnie, to totalna głupota. To już integralna część życia. Nie usuwać, konsumować odpowiedzialnie.

Nauczyłam się tego, że wdzięczność nie powinna być nawykiem zapisywanym w dzienniku, a mantrą. ☕ Polecam takie wyjazdy. 🖤

Zatem cold brew, herbata, woda albo inny napój orzeźwiający w dłoń i zapraszam do lektury. Niech jak zawsze umili Ci ją moja playlista. Tym razem #cruelsummer, lato tuż tuż. 🌞 KLIK 🎶 

🦄 Marketing i biznes

💡 PRZEDPREMIEROWO! Jesteś pierwszą osobą, która widzi to narzędzie o… narzędziach!  Przetestuj, daj znać czy się podoba. Ponieważ to jeszcze nie premiera, chętnie zbierzemy feedback. KLIK

💡 Popełniłam artykuł o pracy w marketingu dla Marketingu Przy Kawie. Parę osób nawet napisało do mnie na LinkedIn, że jest wartościowy. Polecam zatem! KLIK 

💡 Dawid Czoska napisał o tej rozmowie tak: Mam wrażenie, że to jedna z najbardziej potrzebnych każdemu rozmów na moim kanale 😊

Wiele osób zastanawia się ,,co to będzie''. Mnogość nowości w świecie marketingu jest całkiem pokaźna. Jak do tego zdrowo podejść? Jak śledzić te trendy i co z nimi robić?

Smacznego!

💡 Raport „Customer Journey 2023: Poszukiwanie i zakup produktów online” KLIK 

💡 A Ty do czego używasz wideo? 😉 

💡 64 książki marketingowe polecane w trakcie konferencji I Love Marketing. W tym przeze mnie. KLIK

💡 Ekonomia behawioralna w Polsce nadal w przedsionku rozwoju. Co ją hamuje – wyjaśnia Agata Romaniuk. KLIK

🚀 Nowa generacja, nowe wyzwania! Jak efektywnie zarządzać zespołem Gen Z? Zobacz co do powiedzenia na ten temat mam ja i inni specjaliści, którzy na co dzień zarządzają ludźmi. 🖤 https://bit.ly/41Bo7HZ

🚀 Jak robić biznes z Millenialsami? Sprawdzone porady. KLIK

🚀 BeReal – czy nowa aplikacja jest podobna do Instagrama? KLIK

🦄 Konferencja Sales Boost Summit [+50% rabatu dla Ciebie]

 🚀 7 lat mojej agencji More Bananas! Wow, jak ten czas leci. Świętować chcemy z Tobą, dając Ci wartość dodaną: wiedzę. To co wszakże lubimy najbardziej i często robimy to #karmimywiedzą i #karmimyemocjami

Mam dla Ciebie wierny czytelniku kod rabatowy na naszą konferencję #SalesBoostSummit! "ledwoledwo" Bilet kupicie o połowę taniej!

Jesteś właścicielem firmy, specjalistą marketingu, a może po prostu marketing to Twoja pasja? 💼 To wydarzenie jest dla Ciebie! Gwarantuję. 😄 

🔥 Przygotowaliśmy dla Ciebie prawdziwą dawkę praktycznej wiedzy marketingowej podczas wystąpień. (Maczałam palce w agendzie). Ale to nie wszystko! W tym roku mamy coś naprawdę specjalnego: biznesowe szybkie randki w przestrzeni wirtualnej Ultrafora. 🚀🤝 Tylko 10 minut na zadanie pytania ekspertowi - lepsze niż networking! 😎

👩‍💻👨‍💻Na konferencji spotkacie się z najlepszymi ekspertami w branży marketingowej. Będziecie mogli dowiedzieć się o sztucznej inteligencji w marketingu, o przyszłości sprzedaży, SEO i o wiele więcej. 👀

Do tego mamy dla Was mnóstwo bonusów: e-booki, checklisty, zniżki na działania i szkolenia More Bananas oraz rabaty od naszych partnerów! 🎁

Ceny biletów są zależne od pakietu (250 zł, 400 zł, 500 zł). Bilety dostępne na: https://bit.ly/3pLBh85 🎟️

💛Uwaga!💛 Miejsca są ograniczone, więc nie zwlekaj i dołącz do nas na najbardziej 🍌 owocnym 🍌 wydarzeniu marketingowym roku!🙌

Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: NowyMarketing, Medialna Perspektywa. 📢

🦄 Social Media

👉 Pamiętam jak dekadę temu mogłam tylko pomarzyć o tym, aby stanąć na scenie sprawny.marketing. Później marzenia zmieniły się w bucket list, a bucket list w cel. Nieudany i niezrealizowany - dwukrotnie. Nie poddałam się, finalnie udało mi się już kilkukrotnie przemówić do ludzi wypełniających salę kinową. W tym raz: wygrać. I... przeszłam nad tym do porządku dziennego.

Finalnie ponownie zajęłam 7. miejsce i przeszłam do kolejnej edycji konferencji. Myśli? Zamiast wow! Jesteś w siódemce najlepszych wpadły myśli: dlaczego nie byłaś pierwsza?!

I staram się mimo wszystko docenić. Że ejże Ania, spełniasz swoje marzenia sprzed kilkunastu lat. Może rzeczywiście zasługujesz na to, żeby się docenić? 😉 Póki nie zrobię tego sama, żadne miejsce na konferencji, żadna kampania, żadne wyniki, żadna pochwała i rekomendacja nie zaspokoi mojego "chcę więcej". Też tak czasem macie?

Było o biznesie, o sprzedaży, o kulturze. Richardzie Dawkinsie i... genach. Tak, tych z biologii. A finalnie nade wszystko o memach. Całe wystąpienie znajdziesz poniżej. 👇

👉 Charakterystyka użytkowników polskich platform social mediowych, wnikliwy opis najważniejszych graczy oraz przegląd rynku reklamowego mediów społecznościowych. KLIK

💡 Naukowcy z Akademii Leona Koźmińskiego postanowili sprawdzić, czy i jak liczba obserwujących profil firmy w mediach społecznościowych, a także ich poziom zaangażowania, przekłada się na przychody. 🖤 KLIK

💡 Co do tego, że lepiej się nie wychylać będąc kontem firmowym na Tik Toku. Zaiks już się interesuje. Co prawda “z drugiej strony”, ale…

🦄 AI

💡 Chcesz wiedzieć więcej o:

  • Sztucznej inteligencji zmieniającej media społecznościowe

  • Fałszerstwach tworzonych za pomocą AI

  • Obsłudze klienta z wykorzystaniem AI

  • Najbliższej przyszłości SI w reklamie

wpadnij do posta Piotr Bombol, w którym znajdziesz PDFa z moimi odpowiedziami na te zagadnienia. KLIK

💡 Dragana na kilogramy. 🖤 Słucham drugi raz.

Kiedy fizyk rozmawia o AI. Łączy to z historią i biologią. O naszej ignoracji. Instynktach. I braku instynktu. Kocham taki racjonalny fatalizm. "AI zabierze mi pracę...", tylko to mało ważne w dłuższej perspektywie...

Generalnie to kiedyś i tak wszyscy zginiemy. 😈

I wiem, że nic nie wiem. Im więcej wiem - tym bardziej.

💡 Pierwsza (?) kolekcja ubrań stworzona przez AI? KLIK

💡 E-commerce od kulis: Odpowiedzi w 5 minut – poznaj efekty wdrożenia ChatGPT do obsługi klienta w Morele.net KLIK

💡 Narzędzie, które usprawnia i wyszukuje prompty w narzędziach opartych na #AI, głównie #ChatGPT. Tutaj np. lista top promptów dla marketera. Smacznego! https://flowgpt.com/collections/marketing

🦄 Ważne społecznie

Do leniwej czwartkowej lektury o ważnych rzeczach. Wywiad ze mną w NOIZZ.pl o urlopie menstruacyjnym. "Okres nie jest u nas tematem tabu" 👉 https://bit.ly/3m5zidt

I dla tych którzy wolą słuchać. 🙂 Podcast również w tym temacie nagrany przez Anna Harężlak w rozmowie ze mną. 🖤 👉 https://spoti.fi/42L1O4j

Kanał sportowy u mnie?! I to w tematach ważnych społecznie? Do tego o jakiejś tam nie-aktorce celebrytce? Dokładnie tak! Świetnie pokazuje mechanizmy kłamstwa, oszustw w świeci, braku rzetelności mediów i dziennikarzy.

Męski #bodypositive. Zdecydowanie mi tego brakuje w medialnej przestrzeni!

🦄 Trendy, trendy, trendy!

Kolejne szkolenie o trendach, które poprowadzę nadchodzi, tym razem z elementami AI! Szkolenie z trendów w marketingu na poziomie podstawowym jest skierowane do przedsiębiorców i marketerów, pracujących zarówno po stronie agencji marketingowych, reklamowych czy PR, jak i po stronie klienta. Skorzystają z niego również osoby odpowiedzialne za marketing w fundacjach i stowarzyszeniach.A ponadto…

A z kodem rabatowym: czerwcowetrendy 50% rabatu na szkolenie! KLIK

🚀📈 Trendy Social Media 2023 👩‍💼🔮

Razem z innymi ekspertami przewidujemy co się wydarzy i dajemy rady "już na teraz". Koniecznie zapoznajcie się z artykułem! ��https://bit.ly/3pnQFHH

💡 Psssst. Poznaj i wykorzystaj w e-commerce 26 trendów, które wpływają na efektywność operacyjną. KLIK 

🦄 Pełna kulturka

🎶 Dawno ciarek przy muzyce nie miałam. W końcu! 🖤 Same old energy 🔥 Na YouTubie znajdziecie też część drugą.

Z książek które polecam poszłam ostatnio w Young Adult, horrory i fantastykę. W bardzo dobrych proporcjach.

📖 Po pierwsze Young Adult w klimacie Midsommar. 😄 Lekko dekadencka, lekko sarkastyczna about “last summer” i “final girl”. I muchomorach. Bardzo fajną recenzję znajdziecie tutaj.

📖 Po drugie fantastyczna książka Dwie i pół duszy. Folk nor! Dawno nie czytałam słowiańskiej powieści osadzonej w dwóch ramach czasowych, w tym quasi czasach współczesnych. (lata 90.) Jeden główny bohater, i kilku pobocznych, którzy wcale nie są tacy poboczni. Klimat, atmosfera, liście śnieg i mgła wyczuwalne na ciele. Oniryzm i fantastyka, w którą wierzysz i ufasz, że gdzieś tam kiedyś mogła się wydarzyć.

🎬 Norweska wariacja na temat wampirycznego motywu. Dość ciekawe.

🎬 Czy obejrzałam 49-odcinkową dramę dla nastolatek przy której mam wzrusz za wzruszem. Nie przeczę. I Wam polecam. KLIK  

🎬 Tęczowe dokumenty na Millenium Docs Against Gravity. Lista polecanych filmów.

🎶 Krótki przewodnik o muzyce, którą kocham ^^

 🎶 A skoro w temacie takich klimatów jesteśmy… shoegaze || dream pop || synth || dark || electro || MOOD 🖤always dreaming, sometimes crying, never enough

🔥 Social Media strategicznie bez tajemnic [+KONKURS]

W końcu! 📚📖 Książka, dzięki której dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o social mediach 🎯 Premiera już 13 czerwca ☀️ A kto ją napisał? No właśnie ja! 😃 

Ko nie chciałby mieć marki, która potrafi korzystać z bogactwa możliwości jakie oferuje Instagram, Facebook, LinkedIn, YouTube i Tik Tok (tak on też🥳). Jasne, że każdy. 🖤

🌟Zawsze powtarzam, by uczyć się strategii i ludzi, a nie interfejsów. Owszem, one są ważne Ale! Najważniejsi są ludzie i sposoby docierania do nich, a więc - strategie komunikacji B2B i B2C. Te zaś mają w SM swoje reguły, które należy dobrze poznać, by zbudować w nich świadomą obecność marki. Dobrze mieć ogląd całej sytuacji i świadomość, że należy spojrzeć na swój biznes długofalowo przez pryzmat psychologii, konsumentów czy ekonomii behawioralnej. Wiemy, że narzędzia się zmieniają, kolejne portale/aplikacje społecznościowe pojawiają się i znikają, ale marka i strategia zostają z nami na wiele dłużej. 🎊🥸

Dowiedz się, co musisz zrobić ze swoją marką, by nie zniknąć wraz z kolejną zmianą najpopularniejszych platform społecznościowych 📲📸📚 TUTAJ KUPISZ

A tu o niej posłuchasz [konkurs poniżej].

[Mini konkurs] Chcesz wygrać książkę z autografem? Napisz / powiedz na swoim Instagramie (rolka, post, stories) czego nauczyłaś_eś się z tego newslettera albo czego nauczyłam Cię o mediach społecznościowych. Koniecznie oznacz mnie @ledwoledwo

Wygrywa minimum jedna osoba (ale daję sobie furtkę na to, że wybitnie spodoba mi się więcej odpowiedzi 😃). Masz czas do wtorku (dzień premiery), a zwycięzcę / zwyciężczynię poinformuję na Instagramie osobiście. 🙃

#ledwomyśli - Klient wie lepiej?

Klient wie lepiej! 👀 Bez dwóch zdań. Każdy z nas w pracy marketera (czy w ogóle w branżach usługowych spotyka się z tym na co dzień). 🙈 

Nasze kompetencje, umiejętności, doświadczenie czy finalnie - wybranie nas jako partnera do współpracy i podpisana umowa - nie mają tu nic do rzeczy. Wie lepiej i koniec kropka.

👉 I oczywiście możemy edukować. Starać się właśnie pracować partnersko, a nie jako usługodawca i usługobiorca. Ale.. na koniec dnia często w partykularnym interesie Klienta leży niezrozumienie nas. Bo to zaprzecza jego dotychczasowej wiedzy. Wskazuje na to, że nie miał do tej pory dobrych doradców wokół siebie. Czy też po prostu obnaża wcześniej wyrzucane w błoto pieniądze. Ciężko wybić nas ze statuso quo i przyznać do tego, że nie wiemy. Czysta psychologia.

🖤 Wchodzi jeszcze jeden aspekt. A raczej kilka. Traktowanie firmy jak dziecko, brak zaufania i mikromanagement. Bo tego nauczyła nas historia i biznes. Zaufanie czy oddanie kontroli nad biznesem, który traktujemy jak nasze dziecko właśnie nie jest proste.

🤔 Kiedy to zrozumiałam? Kiedy sama stałam się Klientką. Dosłownie weszłam w te buty. Logika, lata doświadczeń w marketingu - jedno. Moje emocje i psyche, które z podświadomości wychodzą na wierzch - drugie.

Kiedy dosłownie postawimy się w butach Klientach, być może prościej będzie nam zrozumieć jego motywacje. A finalnie rozmawiać, edukować i współpracować.

🔥 A jakie jest Twoje podejście do tematu? 🔥

O brand purpose słów kilka 👀

🖤 Brand Purpose zawsze był dla mnie ważny. Swoją pracę opieram na wartościach. Dlatego w ogóle zdecydowałam się wejść w spółkę i prowadzenie agencji reklamowej. Etyczny marketing. Kiedy jest recesja, ludzie wkurzają, klienci nie przychodzą tak szybko jakby mogli - są powody dla których chce pracować.

Nie bez kozery powiem, że koncepcja, którą Simon Sinek nazywa "Znajdź swoje dlaczego" zmieniła moje spojrzenie na biznes, karierę i całe nasze życie 💡

Co sprawia, że z taką chęcią wstajemy każdego ranka? 🔥 Dlaczego wybieramy określone drogi w życiu? 🛤 Dlaczego decydujemy się na współpracę z jednymi firmami, a nie z innymi? 🦆 Odpowiedzi na te pytania kryją się w naszym "dlaczego".

Sinek wyjaśnia, że "dlaczego" to prawdziwa misja lub przekonanie, które popycha nas do działania. To nasz fundament, nasza siła napędowa. Ale wielu z nas nigdy nie zadało sobie pytania, aby odkryć swoje "dlaczego". 🧩

O ile "co" i "jak" opisują nasze działania i metody, "dlaczego" jest motywem, który kieruje naszymi decyzjami. To przekonanie, które nakłania nas do działania, to nasza powód, dla którego z taką ochotą wstajemy każdego dnia rano. ⏰

Dla firm, zrozumienie "dlaczego" jest kluczem do budowania silnej marki i kultury, które przyciągają zarówno klientów, jak i pracowników. "Dlaczego" firmy to to, co ją wyróżnia - jej unikalna wartość, która przyciąga ludzi o podobnych przekonaniach. 🌟

Zachęcam Was wszystkich do postawienia sobie tego ważnego pytania: "Dlaczego?". Gdy zrozumiecie swoje "dlaczego", zrozumiecie siebie, swoje działania, swoje cele. To odkrycie może stać się podstawą, na której zbudujecie swoją markę, swoją karierę, a nawet swoje życie. 💪

Więc, jakie jest Wasze "dlaczego"? Jaki jest Wasz powód do wstania rano? 🌅

🖤 Cytat tygodnia

🥹 Moi drodzy, nie pytacie mnie co myślę na temat wczorajszej prezentacji okularów rozszerzonej rzeczywistości; słusznie, bo myślę to samo, co od dawna: to wielkie szczęście i przywilej żyć w naszych czasach i móc podziwiać te wszystkie wspaniałe formy którymi kapłani hi techu próbują zapełnić rynkową niszę po religii, w znoju i pocie czół dostarczając nam narzędzia chowania się przed światem, uciekania od świata, przeprowadzania się na inne planety, cedowania myślenia na krzem i w ogóle wszystko, co nam przeszkadza rozumieć, że jedyna możliwa nieśmiertelność to ten ułamek sekundy w którym dostrzegamy promień zachodzącego słońca padający na bluszcz pnący się po ścianie za oknem kuchni; i że te liście aż ociekają światłem; i tylko tyle; nic więcej. - Piotr Czerski

🥹 Wszyscy ciągle tracimy różne, ważne dla nas rzeczy. Ważne okazje, możliwości, doświadczamy uczuć, których nie da się odwrócić. Na tym między innymi polega znaczenie życia. Lecz w naszych głowach – przypuszczam, że jest to właśnie w naszych głowach – znajduje się niewielki pokój do gromadzenia takich rzeczy jako wspomnień. I na pewno wygląda on jak pokój z księgozbiorem tej biblioteki. Więc jeśli chcemy poznać stan własnego serca, musimy ciągle katalogować zbiory w tym pokoju. Innymi słowy – będziesz wiecznie żył we własnej bibliotece. - Haruki Murakami „Kafka nad morzem

Podobało się?

Daj mi znać w wiadomości zwrotne! I koniecznie podaj dalej. Możesz również postawić mi kawę. ☕ https://buycoffee.to/ledwoledwo

🔥 Dla każdego kto zdecyduje się na ten heroiczny czyn mam wszystkie ważne linki [bazę wiedzy] z poprzednich 70 wydań newslettera.